Sekretariat Zespołu Szkół im. Macieja Rataja w Gościnie
przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku
w godzinach 8.00 – 14.00
tel. 94-35-12-133
e-mail: sekretariat@zsgoscino.pl
mLegitymacja
Na mocy porozumienia Zespołu Szkół im. Macieja Rataja w Gościnie z Ministerstwem Cyfryzacji uczniowie naszej szkoły mogą bezpłatnie korzystać z mLegitymacji, czyli dokumentu elektronicznego, który może zastąpić tradycyjną legitymację szkolną.
Szczegółowe informacje na temat mLegitymacji dostępne są na stronie: https://www.gov.pl/web/mobywatel/mlegitymacja-szkolna
Aby korzystać z mLegitymacji należy:
- Złożyć w sekretariacie szkoły pisemny wniosek o wydanie mLegitymacji, druk dostępny w sekretariacie szkoły
- Zainstalować na swoim telefonie aplikację mObywatel, którą można pobrać między innymi tu: https://www.gov.pl/web/mobywatel/pobierz-aplikacje1
- Przesłać zdjęcia ucznia przez witrynę rodzica/ ucznia do dziennika elektronicznego.
Plik ze zdjęciem musi posiadać rozszerzenie: .jpeg lub .jpg i być nie większy niż 5 MB oraz o wymiarach nie mniejszych niż 492×633 piksele. Zdjęcie powinno być wykonane: na jasnym tle, w dobrej ostrości, twarz ma zająć 70-80% zdjęcia, bez nakrycia głowy, okularów z ciemnym szkłem, patrząc na wprost.
Zachęcamy do korzystania z mLegitymacji.
W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z sekretariatem szkoły.
Duplikaty dokumentów
-
Wymagane dokumenty oraz sposób ich złożenia:
Wydanie duplikatu legitymacji lub świadectwa następuje na wniosek zainteresowanego. Do sekretariatu szkoły należy złożyć odpowiedni wniosek (załącznik nr 1 lub 2) wraz z dowodem uiszczenia opłaty. Wniosek można złożyć osobiście, przesłać pocztą lub elektronicznie (zeskanowane podanie należy przesłać na adres mailowy szkoły).
-
Opłaty za wydanie duplikatu:
A. Duplikat legitymacji 9 zł – opłata w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu.
B. Duplikat świadectwa 26 zł – opłata w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
Opłatę należy dokonać na poniższy rachunek bankowy szkoły, w tytule wpisując „imię i nazwisko wnioskodawcy, duplikat legitymacji/świadectwa”:
Zespół Szkół im. Macieja Rataja w Gościnie
ul. IV Dywizji Wojska Polskiego 72
Bank BNP PARIBAS
35 2030 0045 1110 0000 0185 6540
-
Terminy:
Duplikaty wydawane są w terminie 14 dni od złożenia podania zawierającego wszystkie wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole. W przypadku złożenia podania, w którym nie ma wszystkich informacji wnioskodawca zostanie telefonicznie wezwany do uzupełnienia podania.
-
Sposób odbioru dokumentu:
Duplikat legitymacji lub świadectwa należy odebrać osobiście w sekretariacie szkoły lub przez inną upoważnioną do odbioru osobę (niezbędne jest pisemne upoważnienie).
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. 2019 poz. 1700, 1780 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020, poz. 1546, 1565 z późn. zm.)